2007-07-11

Träning, sommarplaner och Alex Bengtsson-posei

Varit och tränat idag. Känner mig riktigt stolt faktiskt, andra gången på samma vecka! Hurtigt värre. Dock fick jag lite träningsverk i en muskel på insidan av låret som jag inte visste om att jag hade.

Just nu känns det ganska segt. I princip alla vänner är på annan ort, och jag har inte jättemycket att göra. I och för sig njuter jag av att vara ledig, men vem vill dra ut och hitta på saker när det regnar hela tiden. Jag har lite studier att genomföra för att se till att jag blir godkänd på min omtenta som kommer sen i slutet av sommarn. Men det tar jag efter semestern den andra veckan i augusti, det ånar sig, har jag semester så har jag. Var på pocket shop och skulle köpa en bok för att unna mig lite skön bokläsning jag annars inte har tid med, så nu har jag tre med mig hem att välja mellan.

Morsan ringde för någon dag sedan och ville att jag skulle åka upp till landet och spendera lite tid med päronen. Får se om jag orkar det. Hade varit ganska slappt att åka iväg från stan ett tag och få gratis hemlagat käk några dagar. Men det ligger ju fan i en håla på landet, en by på några hundra invånare, utan varse sig bredband eller korvkiosk. Nu har jag ett möte på lördag så jag kanske inte hinner åka just nu, även om det är ett tag till lördag... Ska ringa Madde och se om jag kan åka upp till Örebro för att hälsa på nån gång innan Pride också. Hade varit kul.

Just nu sitter jag och svamlar lite, slösurfar och läser Alex Bengtsson-poesi. Känns något surrealistiskt, här sitter jag och läser poesi som nån kille skrivit som jag träffat typ två gånger, men ändå vet mycket väl vem det är... jaja, ganska bra är det i alla fal. Nu ska jag sluta skriva skit.

Inga kommentarer: