2007-07-20

Jenifer

När jag ändå tipsade om tjugofemöringen för ett tag sedan, så kan jag väl fortsätta med ett annat musiktips. Jag vill nämligen slå ett slag för Jenifer. En fransk pop-artist som främst sålt skivor i Frankrike och Schweiz. Hörde henne första gången för två somrar sedan när jag var i Lissabon, hittade hennes skiva förra sommaren när jag var i Paris. Vet inte om den går att få tag på här hemma, men allt går la via nätet.

Det är i alla fall fransk pop när den är som bäst! Det kanske inte låter så kul, men det är faktiskt riktigt sköna låtar hon levererar.



Här är ett medley från något tv-program (av idol-typen verkar det som).

2 kommentarer:

Björn Fridén sa...

Hon va faktiskt inte helt dum, något jag normalt brukar förvänta mig när jag hör uttrycket "fransk pop". Men tack för tipset.

Håkan Eriksson sa...

Schysst att nån gilla det mer än jag :)