2007-07-24

Sluta gnäll villaägare & Sniglarnas rätt i samhället

Nä, nu får de la fan vara nog. Åter igen tvingas man läsa i morgontidningen tips och repotage om hur man bäst har ihjäl sniglar, och om hur jobbigt det är för stackars Caroline 50+ med 1,2 miljoner på banken när det kommit in lite sniglar i trädgården vid hennes djursholmvilla.

Sluta gnäll villaägare! Jag skiter i era sniglar! Jag bryr mig inte ett skvatt om den så kallade snigel-invasionen. Varför detta tjöt?! Varje dag, varje tidning, varje nyhetsändning.

Så länge dem inte kommer in i min lägenhet så står jag på singlarnas sida. Rätt åt alla dryga villaägare att dem får lite sniglar. Vill man inte ens betala lite fastighetskatt när man bor i en fet vräkig villa så kan man gått ha en singelinvasion på sig.


Här med utlyser jag bildandet av
Föreningen Sniglarnas rätt i samhället!


Föreningen Sniglarnas Rätt i Samhället kräver att
- Sniglarnas egna situation ska uppmärksammas tydligare i media
- Att sniglarna ska få upprättelse i samhället
- Att den pågående hetskampanjen mot sniglar stoppas
- Att massavrättningarna av sniglar stoppas genast!
- Att nedlåtande epitet och namn som 'mördarsniglar' avskaffas! Deras namn är Spansk skogssnigel!

2 kommentarer:

The Laughing Madman sa...

Haha, skönt klockrent inlägg!

Du har helt rätt också, folk gnäller aldeles för mycket. Dessutom finns det massor med enkla grejer så att man blir av med sniglar (alltså de kommer inte ens dit). Rikt folk kan ju anställa någon som Googlar fram tips åt de :D

Hanna sa...

Nej, Eriksson. Jag håller inte alls med och ställer mig inte bakom dina krav. Det finns två djur som inte fyller någon funktion och som därmed kan dödas urskinnigslöst: myggor och spanska skogssniglar. De bruna skogssniglarna äter upp trädgårdarna, samlas i mängder på cykelvägar och i lövskogar och förstör därmed mina annars trevliga promenader. Jag förespråkar snabba avrättningar, med exempelvis sax eller spade. Dessutom är dessa djur kannibaler, så man får inte lämna snigelresterna på gräsmattan eller cykelbanan, för då samlas ännu mer sniglar och kalasar. Okej, jag blev lite uppeldad här, men det är ett äkta hat. =)