2007-07-06

Sommarprojekt: Ryggvärkseliminering

Äntligen semester! Efter flera dagar på jobbet har äntligen industrisemestern på fyra veckor kommit. Skönt att man myglade till sig extrasemester innan semestern så att det mesta arbetet hamnat efter semestern.

Nu ska det bli tid för att ta tag i ett projekt som jag behövt genomföra länge. Nämligen, få slut på värken i rygg och axlar! Jag har under det senaste halvåret haft återkommande värk i ryggen, axlar och nacke. Främst korsryggen, men det verkar som smärta har en förmåga att flytta runt så att när en del verkar vara bra, så börjar en annan del att krångla. Min gamla arbetsskada som jag brukar jag kalla det. Hittills har jag behandlat den med självmassage och zon-salva, det har funkat lite grann men jag tror det mest är placeboeffekt.

Företagshälsovården har sedan länge sagt till mig att jag måste börja träna igen för att få bukt med det hela. Men jag har alltid varit seg på att följa läkares och andra personers rekommendationer. Nu ska det dock bli av. Jag ska göra det omöjliga och börja träna. Det är mitt semesterprojekt.

Sagt och gjort, idag var jag tidigt på morgonen och införskaffade ett gymkort. Men inte på vilket gym som helst, utan inte mindre än på Mr J C Svenssons arbetsplats - Lundbybadet. Blev rekommenderad dit av en arbetskamrat. Så nu ska jag börja träna. Om ett par veckor kommer jag ha en ickevärkande rygg, samt magrutor och biceps fina nog att ragga som fan på Stockholm Pride (optimist)!

1 kommentar:

Johan C. Svensson sa...

Det var som fan håkan. Jag ska ge dej några riktigt bra tips på strandraggarlooken om du vill ha det om vi ses på jobbet. Det finns en kille där som ser rätt bra ut som raggat på mej, både där å på gretas. Go Get him tiger.