2008-01-06

Nya intryck måhända

Morgondagen kommer med förändring för min del. Ingen revolutionerande förändring kanske, men ändå en början på lite nya intryck kanske.

Först skall jag besöka min glasögonaffär för synundersökning och glasögonutprovning. Har behövt nya glasögon länge länge nu, men som vanligt har jag inte gjort något åt det i tid. Nu förrigår gick bågarna sönder, så jag fick ändan ur och bokade tid. Inom kort kommer jag alltså få en make-over med nya glasögon.

Sedan drar jag till Stockholm med tåget på eftermiddagen. Måste verkligen komma ifrån stan lite och se andra hus. Blir deprimerad av att bara se samma kvarter hela tiden. Biskopsgården är fint, men ändå... Jag hade egentligen velat åka till New York, Bangkok eller Tokyo, men ekonomin räckte inte till mer än två 95 kronorsbiljetter huvudstaden tur-och-retur.

De närmsta dagarna blir det alltså lite Stockholmsbloggande.

Inga kommentarer: