2007-10-10

Jag - läsa franska?

Idag passade jag på att söka lite kurser inför nästa termin. Det började bli dags att bestämma sig för vad nästa år skulle innehålla.

Det blev i första hand lite mer statvetenskap. Är lite inne på det just nu, så varför inte? Lika bra att köra på en termin i brist på bättre idéer. Diskutera demokrati enligt olika mer eller mindre abstrakta analysmodeller i 20 veckor kan ju inte bli fel. Något otippat valde jag också att söka en kvällskurs i Franska. Tänk, vad får jag allt ifrån? Det ska bli ganska kul tror jag, har alltid velat lära mig mer språk. Synd bara att jag är relativt as-kass på språk, förutom engelska och svenska. Har alltid haft svårast för just språk i skolan. Det är kul att kunna, men astråkigt att lära sig. Men men, det ska nog gå bra det med. Jag tog ju ändå den absolut simplaste kursen som fanns att tillgå.

Om jag inte kommer in på statvetenskapen och franskan så får det bli lite samhällsgeografi och juridik.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir la bra med kunskaper i franska om Renault tar över PV