2007-10-12

Jag har ett hål i mitt fönster

Ibland blir man bara jävligt trött. Idag upptäckte jag att mitt stackars vardagsrumsfönster till min tvåa har fått sig en smäll. Ett hål och fet spricka längs hela alltet är beviset. Det lär antingen vara ett stenskott från byggjobbarna som stått och jobbat med en stor grävskopa och lastbil utanför min lägenhet nu i veckan, eller så har någon jävel kastat en sten på rutan helt enkelt. Det verkar osannolikt att någon skulle av misstag ha slagit i rutan, då det är 1½ meter lågt buskage längs hela husväggen. Jag skyller på byggjobbarna.


Det spelar inte så stor roll var det kommer ifrån. Men man blir ju jävligt trött i alla fall. Nu måste man felanmäla och så får värden skicka folk att byta ut skiten. Suck, vet redan hur det kommer att bli. Man anmäler det och sen går det en månad innan man helt plötsligt rycks upp ur sängen en morgon klockan 7 av att två gubbar klampar in i lägenheten för att byta ens ruta. Samma visa varje gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men då slipper du ju tvätta det fönstret. Du får en ren ruta.

Håkan Eriksson sa...

Ja visst :) Det är som när dom bytte spis för mig. Fick jag en helt ren för en gångs skull