2008-07-29

Mälarenmissödet

För ett tag sedan hade jag problem med mina glasögon, de satt för löst. Jag fick det åtgärdat hos en optiker, men problemet kom tillbaka. Det skulle jag ha tänkt på lite extra när jag badade igår. Jag tänkte på att inte hoppa, inte dyka, men jag tänkte inte på att jag inte fick skaka lite på huvudet.

Så nu ligger mina glasögon någonstans på botten av Mälaren.

Lite surt, då de trots allt kostade 3000 kronor när jag köppte dem i Januari, men man får ju hoppas att försäkringen gäller. Tur att jag hade ett par linser med mig för säkerhets skull.

Överlag var det annars trevligt igår. Det blev inte vad jag hade planerat. Det bliv grillkväll (alkoholfritt förresten) tillsammans med två vänner jag kännde och några vänner dem kände. Hemma hos en väns farsa vid en flådig villa på Stora Essingen. Grillkväll, och ja då bad också.

Idag har jag varit på ett förmiddagsseminarie om Sexualundervisningen i skolan och vad som kan förbättras där. Mycket, var svaret.

Ikväll blir det förhoppningsvis fest.

Inga kommentarer: