2007-08-18

Krämpor och jobb

Det har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden. Har mest blivit jobbet. Det känns som man bli extra trött av att jobba när man inte är van (dagens snille)... Till råga på allt så åkte jag på nått skit i går som gjorde att jag fick skitont i magen. Fy fan. Jag kunde inte ens jobba. Funderade på att sjukskriva mig resten av dagen och dra hem, men det kändes inte värt det när det bara var tre timmar kvar. Det går ju inga bussar hem på kvällen heller, jag hade ändå fått vänta till klockan 00:40 innan bussen skulle komma. Taxi hade ju funkat, men det hade ju jag fått pröjsa.

Fixade i alla fall så att jag slapp bandet. Fick lov att vila mig lite och sedan gick jag makligt runt och städade lite. Det är ju ingen slavmarknad jag jobbar på, bara en fabrik. Bara så länge jag slapp bära material, böja mig, sätta mig i bilar och upp igen, fram å tillbaka som man gör när man jobbar så var det inte så farligt efter vila. Idag har jag vilat på soffan mest också, så nu börjar det släppa helt. Har ingen aning om vad det var för skit jag fått. Det var inte vanlig magont, utan typ uppsvullen mage med smärta kring naveln. Konstigt.

I morgon hade jag behövt gå till banken. Typiskt att det ska vara stängt på söndagar. Jag tycker allt borde vara öppet på söndagar! Serviceyrken borde bemannas dygnet runt året runt. Bara man ger folk feta OB-tillägg borde det la inte vara så svårt att ska fram personal. Får försöka komma ihåg det med banken till på måndag.

Inga kommentarer: