2008-08-11

Nytt jobb - nya utmaningar

Igår fick jag ett samtal från kamrat Elise Norberg Pilhem, distriktsordförande för vänsterpartiet Göteborg. Vänsterpartiets distriktsstyrelse i Sveriges näst största stad beslutade under söndagen om vem man skulle anställa som ny ombudsman på distriktsexpeditionen, och nu förhöll det sig så att det var ingen mindre än undertecknad som fick förtroendet. Från och med den förste september kan jag inte bara titulera mig metallarbetare, student osv. utan även Ombudsman.

Jobbet är på 50% då en av de heltidsanställda själv går ner på 50% på grund av studier. Själv kommer jag kommer jobba 50% och plugga 50%.

Det ska bli riktigt kul. Ser fram emot att jobba för partiet på ett nytt sätt. Nya utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter hoppas jag på. Nu gäller det att göra ett bra jobb också för att hedra mina kamraters förtroende i mig. Om jag förstod det rätt så kommer de första arbetsuppgifterna inbegripa satsning på studieverksamhet och utåtriktad höstkampanj. Det verkar lovande.

Hm… Jag undrar om jag behöver tänka över mer på vad jag skriver här nu när jag officiellt kommer jobba för partiet... Man blir ju någon slags representant för vänsterpartiet.

2 kommentarer:

Patrik Renfors sa...

grattis från en annan metallarbetare och vänsterpartist. Fast du måste ju förstås bli handelsmedlem om du ska bli ombudsman.

Håkan Eriksson sa...

Tack! Dock tror jag att jag ska behålla mitt IF Metall medlemskap ett tag i alla fall. Behåller min tjänst i fabriken som jag under terminerna är studieledig ifrån, och en så länge verkar ombudsmannatjänsten vara tillfällig. Men vi får la se vad som händer. :)