2007-09-01

’Upp till kamp!’ eller ’Titta mamma, jag är med på tv!’

Nu på måndag klockan 20:30 börjar en (som det verkar) riktigt bra tv-serie på SVT1. Upp till kamp! heter den. Det är en krönika i fyra delar om lite revolt, politik, kärlek å sånt från sextio och sjuttiotalets Göteborg.

Om ni inte vill se den bara för att den verkar vara bra, så kan ni se den bara för att jag är med i den! Förmodligen alltså. Jag var nämligen en av statisterna vid inspelningen av en del av scenerna. Det handlar om scener i och kring Cue Club och kravallerna vid densamma. Så titta nu alla på avsnitten så kanske ni kan se mig i bakgrunden av någon scen nån sekund. Hehe, värsta filmstjärnan nästan. Jag hade på mig vit skjorta, pullover och ett para stora glasögon, kolla efter det.

Jag är förresten med i musikvideon till "Coming Down Cold", musiken från filmen. 2:30 in i videon, jag springer med ryggen mot kameran under kravall, vit tröja. Nästan en hel sekund. Kolla själva:


Inga kommentarer: