2007-09-01

Grattis Lillemor, 60 år!

Ok, det ska sägas direkt. Lillemor har varken dator eller Internet vad jag vet, och om hon hade det så skulle hon nog aldrig slösa tid på att läsa min blogg. Men jag tänkte ändå lägga någon minut på att säga grattis på födelsedagen. För idag fyller nämligen Lillemor 60 år.

Vem är nu Lillemor? Jo, det är en av de coolaste brudarna jag träffat på jobbet. Hon jobbar på samma avdelning som jag i fabriken och har jobbat där i 20 år eller vad det är. Alltså, 60 år och kvinna och så jobbar hon på bandet precis som alla andra. Den överväldigande normen i fabriken är 20-30-åriga killar, och det är det av en anledning. Det är ett tufft jobb, det är hög takt och många skulle inte palla med att jobba där en månad ens. Stundtals är det även en ganska hård jargong.

Hon säger att hon tänker fortsätta att jobba så länge som hon orkar, själv säger hon också att det nog inte blir fem år till. Men jag vette fan, jag tror nog hon klarar det ända till 65. Hon är uthållig och tålig hon, Lillemor. Förresten, den som snackar om att vissa tunga fabriksjobb inte är något för kvinnor eller att vissa när dom kommer till en viss ålder inte är något att ha längre, dem ska nog ta sig ett snack med Lillemor först innan dem yttrar sig.

Inga kommentarer: