2007-09-10

Ett möte, ett möte och ett slags uppdrag

Det har inte varit så mycket bloggande den sista tiden. Det får komma lite när det kommer. Mycket att stå i om veckorna. Denna helg har jag exempelvis varit på möte gånger två. Först ett DS-möte med ungdomsförbundet och sedan ett mastodont-möte med partidistriktet.

DS-mötet gick smidigt och fint. Skönt med lugna möten utan massa tunga punkter att sega igenom. Parti-mötet gick också fint, med oppositions-snack och valutvärdering som resulterade i vissa lovande uttalanden om utomparlamentariskt och parlamentariskt oppositionsarbete som kan bli riktigt bra. I alla fall om vi går från ord till handling. Jag noterar för övrigt att jag hade en tämligen annorlunda inställning än andra inför mötet. Eftersom mötet var på söndagen passade jag på att supa mig grundligt packad på lördagen för att kunna vara så där lagom seg under mötet och inte hetsa upp mig för småsaker. Funkade perfekt. Det där "ta det lungt för att vara pigg" köper inte jag...

Förövrigt kan jag nämna att jag tackat ja till något slags uppdrag för partiets räkning för första gången. De ska tydligen startas upp ett partiöverskridande nätverk med en representant från varje parti för att snacka om HBT-frågor och sånt. Vad det ska gå ut på eller mynna ut i rent konkret är långt ifrån klart än. Men det kan nog bli bra. Hoppas man kan söka och hitta gemensamma nämnare som kan leda till en Göteborgs-samsyn över partigränserna på det här med HBT-frågor och vad man behöver driva i kommunen.

Inga kommentarer: