2008-04-14

Göteborg vackraste byggnad?

Detta är då inte något politiskt eller djupsinnigt teoretiskt inlägg men jag såg på Punkt.se att de har en omröstning om vilken som är Göteborgs vackraste byggnad.

Till min förskräckelse såg jag att Skansen Kronan just nu leder. Vem i ärlighetens namn kan säga att Skansen Kronan är en vacker byggnad? Det är ju bara ett fult fort.

Själv röstade jag på Oskar Fredriks Kyrka. Inte för att jag är det minsta intresserad av det kyrkliga, utan för att jag faktisk tycker den kyrkan är riktigt vacker. Många gånger snyggare än den riktigt fula domkyrkan vi har i stan. Jag uppmanar alla att gå och rösta och ändra på denna orättfärdiga ställning som nu råder.


Oscar Fredriks Kyrka


Skansen Kronan


Några övriga nominerade byggnader:
Konstmusset
Tomtehuset
Gothia Towers
Göteborgsoperan
LV6 Kviberg
Kurs- och tidningsbiblioteket
Saluhallen
Centralstation
Universitetsbyggnaden

Läs mer: Punkt.se

Inga kommentarer: